Nieuwsbrief december 2007

Inmiddels glijdt 2007 weer langzaam voorbij en komt 2008 alweer in zicht.

Wij willen al onze sponsoren en donateurs heel hartelijk danken voor hun bijdrage die zij hebben gedaan in 2007. Wij rekenen ook in 2008 op uw financiële steun.

Verder willen wij onze vaste dierenarts, hoefsmid en paardentandarts heel hartelijk danken voor hun inzet en goede werk in 2007.

We kijken even terug op het jaar 2007. Ook dit jaar blijkt maar weer dat je het niet iedereen naar de "zin" kan maken. Plots "deug" je niet meer en wordt het breeduit, achter je rug om, op een aantal sites besproken. Dit is jammer, omdat wij altijd de intentie hebben en zullen houden om open te staan voor alle misstanden tegen paardachtigen, die paarden op te vangen die om wat voor reden niet meer bij hun baas kunnen blijven. Voor onze goede werk krijgen wij veel complimenten en wordt als zeer positief gezien en ervaren, dan valt dat ene negatieve in het niets. Dit maakt ons als Stichting alleen maar sterker, en daarom zal ook in 2008 de deuren weer openstaan voor de doelstellingen van de Stichting!

Nogmaals willen wij benadrukken dat ieder paard moet zijn voorzien van een chip en bijbehorend paspoort. Is dit niet aanwezig zal dit paard of pony door dierenarts worden gecontroleerd of chip aanwezig of correct is, bij niet aanwezig voorzien wij paard of pony alsnog van een chip en doen aanvraag voor een paspoort.

Chopin,

Inmiddels heeft Chopin zijn plek gevonden in Emmer-Compascuum.

Kalienna,

Helaas hebben wij haar moeten laten inslapen.

Black,

In december 2007 is Black bij ons gebracht. Deze merrie zal bij ons blijven.

Paardenverzekering,

Het afgelopen jaar zijn er via een Paardenverzekering meerdere paarden afgestaan en geplaatst via de Stichting.

Extra ...

Sinds maart 2007 bekleedt ikzelf een bestuursfunctie bij een vereniging die veel doet op het gebied van Dierenwelzijn. Het vergt tijd, maar ook hierin vinden wij onze weg.
Wij zijn er dan ook trots op dat onze afdeling in een gemeente valt die als eerste in Nederland een Notitie Zorg voor Dieren heeft gepubliceerd. Fantastisch !

Op zoek !!!

Stichting Paardenopvang is op zoek naar pakjes hooi, mocht u nog over hebben dan horen wij het graag.

Bestuurslid,

Binnen onze stichting is nog plek voor een bestuurslid, interesse neem dan contact met ons op.

Een goed, en gezond 2008 !!!